In het kort
De naamsbekendheid vergroten met behulp van een online specialist? Vul je wensen in en ontvang gratis en vrijblijvende offertes.
De naamsbekendheid van je bedrijf vergroten op het internet is een lucratieve investering. Een uitstekende naamsbekendheid maakt bij de klant namelijk het verschil om wel of niet bij jouw organisatie een dienst of product af te nemen in plaats van bij de concurrent. Als je op een van de diverse manieren een breinpositie bij de consument weet te creëren, merk je al snel dat de verkoopcijfers stijgen. Een potentiële klant gaat er in de meeste gevallen van uit dat het bekendste bedrijf ook daadwerkelijk betrouwbaarder is en een belangrijke garantie geeft voor kwaliteit.
Het veroveren van een belangrijke positie online ten opzichte van de concurrentie is dus zeer belangrijk. Hoe zorg je er echter voor dat de naamsbekendheid van je bedrijf vergroot? En waar vind je het beste online marketing bureau met experts die jouw onderneming naar een hoger niveau tilt? Lees in dit artikel alles over de naamsbekendheid vergroten van je bedrijf.
Drie categorieën
Bij de naamsbekendheid van je bedrijf vergroten spelen drie categorieën een rol. We zetten ze op een rij.
Top of Mind
Bij deze categorie van naamsbekendheid vergroten gaat het niet meteen om herkenning, maar om herinnering. Als je onderneming een top of mind positie heeft gecreëerd bij een klant, is er een grotere kans dat de consument als eerste aan jouw producten, diensten of bedrijf denkt bij de gedachte om een bepaald item aan te schaffen. Op deze manier ben je de concurrentie altijd een stap voor.
Spontane naamsbekendheid
Bij deze soort naamsbekendheid onderzoekt men welk gedeelte van de consumenten aan jouw bedrijf, product of merk denkt, wanneer er naar namen van merken, producten of bedrijven wordt gevraagd.
Geholpen naamsbekendheid
Bij deze vorm van naamsbekendheid wordt gevraagd in hoeverre de consumenten een merk, product of bedrijf herkent bij het tonen van een beeld of naam.
De voordelen
Als het lukt om de naamsbekendheid te vergroten bij potentiële klanten, levert dit een aantal belangrijke voordelen op. De voordelen van een positieve breinpositie bij de consument zijn onder andere:
Betrouwbaarheid
Doordat je bedrijf een herkend wordt door de consument, ziet de potentiële klant jouw producten als betrouwbaar
Kwaliteit
Door de herkenbaarheid associeert een consument de diensten of producten met een hoge kwaliteit
Prijsstellingen
Potentiële klanten zijn vanwege deze betrouwbaarheid en hoge kwaliteit bereid om meer te betalen voor de producten of diensten van jouw bedrijf
Concurrentiepositie
Dankzij de herkenbaarheid geniet jouw bedrijf van een betere onderhandelingspositie ten opzichte van afnemers of leveranciers.
De beste manieren om je naamsbekendheid te vergroten
Er zijn een aantal methodes om de naamsbekendheid van je bedrijf online te vergroten.
Gratis naamsbekendheid vergroten met geoptimaliseerde website Met een geoptimaliseerde website zorg je ervoor dat jouw bedrijf goed vindbaar is op het internet. Een professionele website die voldoet aan alle technische en functionele eisen, scoort beter in de zoekmachines als Google. Door zelf je website op een goede manier aan te passen, zorg je ervoor dat er meer internetverkeer naar jouw bedrijf loopt. De website dient daarom goed gestructureerd te zijn en te beschikken over kwalitatief goede content met de juiste zoekwoorden. Hoe interessanter de website daarnaast is voor consumenten, des te langer zij op de webpagina blijven en zij een product of dienst aanschaffen.
Naamsbekendheid vergroten social media Het belang van social media voor je bedrijf is aanzienlijk om de naamsbekendheid te vergroten bij B2C. De doelgroep van jouw bedrijf bevindt zich voor een groot gedeelte op social media. Veel bedrijven maken echter nog onvoldoende gebruik van de mogelijkheden op Twitter, Facebook, LinkedIn en Instagram. Door structuur aan te brengen, in kaart te brengen wat het beste werkt per platform en hierop in te spelen en contact aan te gaan met (potentiële) klanten, vergroot je de naamsbekendheid van je bedrijf.
Content marketing Content marketing gaat niet alleen over het schrijven van blogs of artikelen, maar ook over het verzorgen van de juiste afbeeldingen en het creëren van video's. Als je de juiste content op je kanalen plaatst, zorgt dit ervoor dat de consument over jouw bedrijf gaat praten. Het leveren van waardevolle content op je website is dus van enorm belang om de naamsbekendheid te vergroten.
Marketing via e-mail Marketing via e-mail functioneert zeer effectief om een betere naamsbekendheid te creëren. Het uiteindelijke doel van e-mailmarketing is het opzetten en opbouwen van relaties met (potentiële) klanten voor de lange termijn. E-mail wordt vaak niet volledig benut door bedrijven. Veel ondernemingen versturen uitsluitend nieuwsbrieven, zonder de resultaten te evalueren of vervolgmails te verzenden. Aangezien het overgrote deel van de Nederlandse bevolking is ingeschreven voor een nieuwsbrief en dagelijks zijn e-mail checkt, liggen hier veel mogelijkheden. Vooral bij de naamsbekendheid vergroten B2B zijn e-mailmarketing en de juiste content marketing van groot belang.
Storytelling Met Storytelling zorg je voor een goede brainpositie bij je doelgroep. Een persoonlijk verhaal staat hierbij centraal. Daarnaast proberen bedrijven informatie te verschaffen over een dienst of product om zich aan consumenten te binden. Het doel en de basis van het verhaal zijn altijd hetzelfde. Ook kunnen bedrijven met storytelling laten zien wat hun normen en waarden zijn. Er liggen veel kansen bij storytelling om de naamsbekendheid van je bedrijf te vergroten, maar nog weinig ondernemingen passen dit daadwerkelijk toe.
Vind het beste online marketing bureau uit jouw regio
Het kan vrij ingewikkeld zijn om het beste online marketing bureau uit jouw regio te vinden. De website Offerte.nl biedt hierbij uitkomst. Vul jouw persoonlijke wensen en gegevens in. Wij gaan daarna voor jou aan de slag om de meest geschikte online marketing experts in de omgeving te selecteren. Zij sturen je een vrijblijvende offerte met tarievenlijst. Het is dan aan jou om te bepalen met welk online marketing bureau je de beste klik hebt. Geef nu je gegevens op en zorg dat de naamsbekendheid van jouw bedrijf aanzienlijk wordt vergroot.